Toen het stel hun appartement in Den Haag kocht, wisten ze meteen dat ze de keuken niet standaard wilden laten opleveren. Ze schakelden opnieuw Poggenpohl Den Bosch in, met wie ze negen jaar eerder ook prettig hadden samengewerkt. “We waren toen heel tevreden: duidelijke informatie, geen verkooppraatje, gewoon luisteren naar wat je wil”, vertelt Anita.
Een andere indeling voor meer leefruimte
In plaats van de standaardopstelling kozen Anita en Henk bewust voor een andere indeling. “De keuken zou eigenlijk helemaal achterin komen, maar omdat we juist aan de voorzijde een prachtig raam hebben met uitzicht over de duinen en een stukje zee, wilden we eettafel met keukenopstelling juist daar. De keuken moest daar ook bij in de buurt, zodat je ook makkelijk naar het balkon kunt lopen.”
Samen met Rob en Rene van Poggenpohl Den Bosch werkten ze het plan uit. “We hebben meerdere indelingen gezien, maar de in samenspraak met Poggenpohl gemaakte indeling is voor ons het meest praktisch. Geen moment spijt van gehad.”
Een vertrouwde samenwerking
De samenwerking met Poggenpohl verliep opnieuw soepel. “We hadden alleen nog maar een bouwtekening, maar Rob maakte er iets moois van. Rene kwam zelfs helemaal naar Kijkduin om op te meten tijdens een kijkdag. Later na casco oplevering werd de keuken geplaatst, helemaal volgens afspraak. Dat is echt fijn als je er nog niet woont.”
Wat Anita vooral waardeert, is de persoonlijke benadering: “Ze luisteren goed naar wat jij belangrijk vindt en geven daar advies op. Het is geen verkooppraatje, je voelt je serieus genomen. Dat maakt echt het verschil.”
Kwaliteit en apparatuur die bij hen past
In de keuken staan apparaten die bewust zijn gekozen. Anita en Henk kozen opnieuw voor een koffiezetapparaat van Miele, net zoals in hun vorige keuken. De oven is daar mooi onder geplaatst. Sommige apparaten zijn van hetzelfde merk, andere niet, maar alles is op elkaar afgestemd en vormt een mooi geheel.
“Er is om moverende redenen gekozen voor verschillende merken apparatuur. Poggenpohl Den Bosch geeft juiste informatie over de voor- dan wel nadelen van de apparaten en is daar ook eerlijk in. Dan weet je vooraf waar je aan toe bent.”
Altijd kunnen rekenen op goede service
Wat Anita misschien wel het meeste waardeert, is de service van Poggenpohl Den Bosch. “We hebben bij onze vorige keuken problemen gehad met een lade en met een wijnkast. Zelfs buiten de garantie kwamen ze langs en werd het opgelost. Dat geeft zoveel vertrouwen. Je kunt gewoon bellen of mailen en er wordt meteen gereageerd. Ik betaal liever iets meer als ik weet dat het daarna goed geregeld wordt. Dat scheelt een hoop energie en gedoe.”